🔥 Tipp: RT Cobra öv 👌
Csak 4580Ft

Általános szerződési feltételek

  1. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

    1.1 Webáruház neve: Rinokor.hu, Számlázási cím: ARMYTEX s.r.o., SNP 1462/88, 01701, Považská Bystrica, Szlovákia, amely a kereskedelmi nyilvántartásba van bejegyezve, Trencséni Kerületi Bíróság, ügyiratszám: 42454/R, cégjegyzékszám: 54033683, adószám: SK2121566810, tel. elérhetőség: +36 144 513 01, e-mail cím: info@rinokor.hu, Bank: ERSTE BANK HUNGARY ZRT., Számlaszám: 11600006-00000002-00755265, (IBAN szám: HU72116000060000000200755265), SWIFT: GIBAHUHB (a továbbiakban: Eladó).
    1.2 A jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában Vevőnek minősül minden olyan természetes személy, aki nem vállalkozó, és aki az Eladóval bármilyen módon kapcsolatba lép azzal a szándékkal, hogy az Eladó által kínált árut megvásárolja.
    1.3 Vevőnek minősül továbbá minden olyan természetes személy, aki nem vállalkozó, aki bármilyen módon kapcsolatba lép az Eladóval azzal a kéréssel, hogy az Eladó szerezzen be számára az ajánlatban nem szereplő árukat, azzal a szándékkal, hogy ezeket az árukat megvásárolja.
    1.4 Az Eladó weboldalának használatával és a megrendelés megerősítésével a Vevő elfogadja, hogy tudomásul vette a jelen Általános Szerződési Feltételeket.
    1.5 A jelen Általános Szerződési Feltételek új Általános Szerződési Feltételek kiadásáig érvényesek.
    1.6 A jelen Általános Szerződési Feltételek értelmében a fogyasztó a Vevőt jelenti

  2. MEGRENDELÉS

    2.1 A Vevő a következőképpen rendelheti meg az árut:
    - az Eladó weboldalán található kosár segítségével
    - a kosárban kötelezően megadandó adatok: e-mail cím, telefonszám, keresztnév, vezetéknév, utca és házszám, város, irányítószám (ezen adatok nélkül nem lehetséges a megrendelés feldolgozása), a termékeket a Vevő a "Kosárba helyezés" gombra kattintva, közvetlenül az adott termék részletező oldalán, tudja a kosárba helyezni
    2.2 A megrendelés elküldésével a Vevő vállalja, hogy átveszi a megrendelt árut, és kifizeti a megrendelés összegét.
    2.3 A megrendelés elküldése után a Vevő egy automatikusan generált e-mailt kap az Eladótól, amely tartalmazza a megrendelt tételek listáját és a teljes összeget - az úgynevezett megrendelés visszaigazoló e-mailt.
    2.4 Amennyiben beleegyezik abba, hogy a hívás rögzítésre kerüljön - lásd. Adatvédelmi szabályzat, GDPR, a Vevő +36 144 513 01-os telefonszámon is leadhatja a rendelését.

  3. AZ ELADÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

    3.1 Az Eladó köteles:
    a) a megrendelésnek megfelelően (a megállapodás szerinti áron), a megfelelő típusú és mennyiségű árut leszállítani
    - a termékekről készült fényképek bizonyos mértékben torzíthatják a színárnyalatokat (a megjelenítő eszköz típusától függően (kijelző, monitor különböző beállításokkal), a termék fényképezésekor alkalmazott fényviszonyok típusától függően (stúdióvilágítás, külső, belső tér, fényképezőgép típusa stb.).
    - az Eladó által kínált eredeti katonai áruk esetében (ezek az áruk a leírásban eredeti katonai áruként vannak feltüntetve) figyelembe kell venni, hogy a színárnyalatok és hasonló részletek a gyártási évektől függően némileg eltérhetnek egymástól, anélkül, hogy ez negatívan befolyásolná a termék funkcionalitását.
    b) a terméket a megállapodás szerinti áron és díjakkal értékesíti és biztosítja, a termék értékesítése és biztosítása során a helyes árat és díjakat számítja fel, és a Vevőnek számlát ad át (amelyet a küldemény/kiküldött e-mail tartalmaz)
    c) a Vevő a küldemény átvételekor közvetlenül a fuvarozó cégtől kap visszaigazolást az ár kifizetéséről; ha a futár elfelejt ilyen visszaigazolást adni, a Vevő utólag kikérheti azt a fuvarozó cégtől. Nem készpénzes előrefizetés esetén a Vevő közvetlenül a bankszámlájára kap visszaigazolást a vételár kifizetéséről.
    d) az Eladó köteles a Vevőnek a szolgáltatási hiba kifogásáról és a hiba kijavításának határidejéről - amely nem lehet hosszabb, mint a szolgáltatási hiba kifogásának időpontjától számított 30 nap - írásban visszaigazolást adni, közvetlenül azután, hogy a Vevő a hibát bejelentette.
    e) az Eladó köteles segítséget nyújtani a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának a Vevő és a kereskedő közötti, határokon átnyúló jogvita bíróságon kívüli rendezésében az Európai Fogyasztói Központok hálózatán keresztül.
    3.2 Abban az esetben, ha minden termék készleten van, az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, lehetőleg a megrendelés beérkezését követő következő munkanapon, de legkésőbb 3 munkanapon belül elküldi a megrendelt árut a Vevő részére. 
    a) Az Eladó vállalja, hogy ha valamely, a Vevő által megrendelt termék nincs készleten, a Vevőt legkésőbb 2 munkanapon belül tájékoztatja erről a körülményről.
    b) a raktárkészlet állapotát a Vevő közvetlenül a termék részleteinél láthatja. A raktárkészlet állapotának jelzése naponta többször frissül a rendszerünk által. Ezt a rendszert emberek működtetik - nagybobb az esély a hibázásra - emiatt az a) pont érvényes, amelyben kijelentjük, hogy ha a megrendelt termék nincs készleten, miközben a rendszerünk azt jelzi, hogy a termék elérhető, az Eladó legkésőbb 2 munkanapon belül tájékoztatja a Vevőt erről a körülményről, és javaslatot tesz a Vevőnek a további lehetőségekre (a Vevő megvárhatja, hogy a raktárkészlet feltöltésre kerüljön a várható időpontban, vagy törölheti a megrendelését).
    c) a raktárkészlet állapotában való eltérés abban az időablakban is bekövetkezhet, amikor a Vevő megrendeli az árut - a raktárkészlet közben épp frissítésre kerül
    d) Egy másik eset, amikor előfordulhat, hogy az áru nincs elegendő mennyiségben készleten: például ha a termék úgy van feltüntetve, hogy 2 darab van készleten, és a Vevő 3 darabot tesz a kosárba - ebben az esetben is érvényes, hogy a Vevőt az Eladó legkésőbb 2 munkanapon belül tájékoztatja a hiányzó darabok pótlásának lehetőségéről és a várható szállítási időpontról. Ilyen esetben a Vevő eldöntheti, hogy csak a készleten lévő darabokra tart igényt, megvárja a készletfeltöltést, vagy lemondja a megrendelést.
    3.3 Az Eladónak joga van ahhoz, hogy a Vevő megfelelően és időben kifizesse az áru vételárát.
    3.4 Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az áru személyes átvételekor ellenőrizze a Vevő vagy az áru átvételére jogosult személy személyazonosságát, amennyiben a Vevő az áru szállítását előre, kártyával vagy banki átutalással fizeti ki.
    3.5 Az Eladó részéről történő lemondás (a megrendelés törlése) akkor lehetséges, ha:
    a) Az Eladónak joga van a megrendelést törölni abban az esetben, ha a rendelés teljesítése nem lehetséges. Ebben az esetben az Eladó más, hasonló árut ajánl fel a Vevőnek, vagy tájékoztatja a Vevőt, hogy a megrendelést törölték. Ha az áru ellenértékét a Vevő már kifizette, az Eladó haladéktalanul (általában 2 munkanapon belül, de legkésőbb 14 napon belül) visszautalja a kifizetett vételárat a Vevő részére.
    b) Az Eladónak joga van a megrendelés törlésére akkor is, ha nem tudja felvenni a kapcsolatot a Vevővel (téves vagy nem megadott elérhetőségek, a Vevő elérhetetlensége stb.).
    c) Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy törölje azon Vevők megrendeléseit, akikkel rossz üzleti tapasztalata volt, azaz akik a múltban nem vették át a küldeményt, és ezzel jelentős anyagi kárt okoztak az Eladónak adminisztratív, szállítási, csomagolási és egyéb költségek formájában, vagy olyan Vevőkét, akiknek a visszaküldése és panaszai aránytalanok, és akiknek a vásárlása spekulatív jellegű.
    d) Az Eladó jogosult elállni a Vevővel kötött szerződéstől, ha az áru árában nyilvánvaló hiba van (azaz az ár egyértelműen eltér az ilyen típusú/jellegű áruk szokásos árától). Az áru árában nyilvánvaló hibának minősül például az első két számjegy hibás feltüntetése három helyett; egy számjeggyel alacsonyabb ár (pl. egy számjegy "kiesik" az ár feltüntetésekor); nulla ár, az áru nyilvánvalóan alacsony ára (pl. az áru túl alacsony ára). 50%-kal alacsonyabb ár, mint az ilyen típusú és jellegű áruk szokásos ára, anélkül, hogy feltüntetésre kerülne, hogy az adott termékre akció vagy egyéb kedvezmény vonatkozik); valamint egyéb nyilvánvaló gépelési hibák, egyértelmű hibák az áru leírásában, a képen stb, illetve az ügyfélszolgálat üzemeltetője által adott tájékoztatásban lévő nyilvánvaló hiba esetén. Az Eladó köteles erről a tényről haladéktalanul tájékoztatni a Vevőt, és az adásvételi szerződésben megállapított árura már kifizetett előleget indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállásról szóló értesítéstől számított 14 napon belül visszatéríteni, ugyanazon a módon, ahogyan a Vevő a fizetését teljesítette. Ez nem érinti a Vevő azon jogát, hogy az Eladóval más fizetési módban állapodjon meg, feltéve, hogy ezzel kapcsolatban a Vevőt nem terhelik további költségek. Hasonlóképpen a fentiek vonatkoznak azokra az esetekre is, amikor nem jött létre adásvételi szerződés, azaz a vissza nem igazolt megrendelésekre is.

  4. A VEVŐ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI


    4.1 A Vevő köteles a megrendelés átvételekor kifizetni, vagy előre fizetés esetén az Eladó számlájára/hitelkártyával előre kifizetni a rendelés összegét.
    4.2 A Vevő köteles a megrendelt árut átvenni.
    4.3 A Vevő semmilyen módon nem ronthatja az Eladó jó üzleti hírnevét.
    4.4 A Vevőnek joga van:
    a) az egészség, a biztonság és a gazdasági érdekek védelmére
    b) a tájékoztatáshoz, a fogyasztóvédelmi törvényben és az Európai Unió kötelező erejű jogi aktusaiban előírt mértékben és feltételek mellett
    c) a termékfelelősségi jogok gyakorlásához
    d) az Eladótól informálódni azokról a szituációkról, amelyekben a Vevő úgy véli, hogy jogait megsértették
    e) az Eladóval való vita esetén a fogyasztóvédelmi törvény szerint, hogy panaszt nyújtson be a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, ha úgy véli, hogy jogait vagy jogilag védett érdekeit megsértették, és az Eladó nem a Vevő elvárásainak megfelelően válaszolt, nem állapodott meg az Eladóval a helyzet a Vevő megelégedésére történő rendezéséről 
    4.5 A megrendelés lemondása (törlése) a Vevő részéről mindaddig lehetséges, amíg nem kap e-mailes vagy telefonos értesítést arról, hogy az általa megrendelt árut elküldték/szállításra átadták. A Vevő a megrendelést e-mailben (info@rinokor.hu) is lemondhatja. Miután az Eladó ellenőrizte, hogy az elállási feltételek teljesülnek-e, a Vevő e-mailben visszaigazolja a megrendelés törlését. Ha a megrendelt áru összegét már banki átutalással kifizették, az Eladó visszaküldi a pénzt a Vevő bankszámlájára, vagy a Vevővel egyeztetett más módon visszautalja azt.
  5. ÁRAK ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

    5.1 Az Eladó áfa-fizető. A rinokor.hu honlapon szereplő árak áfával együtt vannak feltüntetve.
    5.2 A szállítás és a fizetés díja hozzáadódik a megrendelés alapárához, attól függően, hogy a Vevő melyik szállítási és fizetési módot választja. A szállítási díj mindig közvetlenül a virtuális kosárban kerül kiszámításra, és a megrendelés elküldése előtt látható. Az aktuális szállítási költségek megtalálhatók a honlapunkon (szállítás menüpont).
    5.3 A termékkatalógusban (a www.rinokor.hu honlapon található termékkínálatban) feltüntetett árak csak az online vásárlásra érvényesek. Az Eladó boltjában lévő árak ettől esetenként eltérhetnek.
    5.4 Fizetési módok:
    a) utánvétel (készpénzben közvetlenül a kézbesítő futárnak, a postán vagy a csomagponton), az utánvét díja 400 Ft.
    b) előrefizetéssel, az Eladó számlájára történő átutalással, az Eladó által a Vevőnek küldött, a fizetési adatokat (összeg, IBAN és az átutalás egyedi azonosítóját) tartalmazó e-mail alapján.
    Az összeg kifizetésének lehetőségei:
    - átutalási megbízással a Vevő számlájáról,
    - közvetlen készpénzbefizetéssel az Eladó számlájára
    A Vevő köteles a számlára történő előrefizetéskor feltüntetni az átutalás egyedi azonosítóját.
    c. ) online kártyás fizetés - ehhez a fizetési módhoz az Eladó a Pay Soultions a.s. (Visa, Mastercard) biztonságos megoldását, a Besteron fizetőkaput használja. 
    5.5 Fizetés csak forintban lehetséges.
    5.6 Az adóigazolást (számlát) az Eladó mindig fizikailag az áruval együtt küldi el a Vevőnek, vagy megállapodás szerint e-mailben.
    5.7 A Vevő köteles kifizetni a megrendelés teljes összegét, beleértve a szállítási költséget is, amelyet a vásárlási folyamat végén a kosárban lát a megrendelés megerősítése előtt. Ezt az összeget a visszaigazoló e-mailben is látja, amely a megrendelés visszaigazolása után azonnal megérkezik a Vevő részére.
    5.8 Minden kedvezmény és leértékelés az akció/leértékelés időtartama alatt és a készlet erejéig tart, kivéve, ha az adott terméknél másképp nem szerepel.
  6. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

    6.1 Az Eladó által kínált termékek kézbesítési határideje általában 2-4 munkanap - attól a naptól számítva, amikor az Eladó a megrendelést tartalmazó küldeményt elküldi a Vevő részére (ez a határidő meghosszabbítható abban az esetben, ha a szállító cég műszaki/kapacitáshiány, vagy egyéb előre nem látható és nem ellenőrizhető okok miatt nem képes időben kézbesíteni a csomagot. Az ilyen jellegű szituációk az Eladó által nem befolyásolhatóak).
    6.2 A küldemény átadása a szállító cégnek általában 1-3 munkanapon belül történik. A szállítási határidő meghosszabbodhat, ha az Eladónak nincs készleten a Vevő megrendeléséből származó árucikk. Az Eladó ilyen helyzetben a megrendelés beérkezésétől számított 2 munkanapon belül, általában 1 napon belül e-mailben tájékoztatja a Vevőt. Az Eladó tájékoztatja a Vevőt a meghosszabbodott szállítási határidőről, vagy egy másik, hasonló terméket javasolhat, illetve egy konkrét terméknek a megrendelésből való törlését javasolhatja. Ha a Vevő ilyen esetben nem elégedett az Eladó szállítási időre vonatkozó javaslatával, a Vevő vagy az Eladó törölheti a megrendelést.
    6.3 A maximális szállítási határidő, meghosszabbítás esetén, 30 napon belül lehet attól számítva, hogy az Eladó megerősítette a Vevő rendelését. 6.4 Ha az Eladó nem teljesítette a terméknek - a megállapodás szerinti -határidőn belüli kézbesítésre vonatkozó kötelezettségét, a Vevő felszólíthatja az Eladót, hogy az általa biztosított további kitűzött/elfogadható határidőn belül szállítsa ki a terméket. Ha az Eladó még ezen a további kitűzött/elfogadható határidőn belül sem képes a terméket kézbesíteni, a Vevő elállhat a szerződéstől. A Vevő a további kitűzött/elfogadható határidő kijelölése nélkül is elállhat a szerződéstől.
    6.5 A Vevő köteles az árut a megrendelés visszaigazolásában kijelölt helyen átvenni (címre történő szállítás esetén a szállítási címen, vagy a Vevő által választott csomagponton, vagy postán). A szállítási hely a megrendelés feldolgozása után semmilyen módon nem módosítható.
    6.6 A Vevő jogosult a csomagnak és annak csomagolásának állapotát, a kézbesítést követően, azonnal megvizsgálni. Amennyiben a Vevő azt tapasztalja, hogy a küldemény megsérült vagy felbontották, köteles értesíteni a fuvarozót, aki jegyzőkönyvet készít a sérült küldeményről. Ha a fuvarozó megtagadja az ilyen dokumentum kiállítását, a Vevő nem veszi át a szállítmányt, és kapcsolatba lép az Eladóval. Az Eladó a fuvarozóval rendezi a kialakult helyzetet, és új árut biztosít a Vevőnek, vagy visszatéríti a vételárat, amennyiben azt már kifizetésre került.
    6.7 Ha a Vevő sérült küldeményt vesz át, és nem készít a fuvarozóval a 6.6. pontban foglaltak szerint jegyzőkönyvet, és később felfedezi, hogy a megrendelésben szereplő valamely tétel hiányzik vagy sérült, az Eladónak nincs befolyása a helyzet megoldására, mivel a Vevő nem tartotta be a 6.6. pontban foglalt alapvető követelményt, amely kulcsfontosságú az ilyen helyzet kezeléséhez. Ilyen esetben a Vevő megpróbálhatja a helyzetet a fuvarozóval rendezni.
    6.8 A Vevő a küldemény feladásáról az Eladó által kiküldött e-mailben értesül. A Vevőt a szállítmány kézbesítéséről a futár telefonon, sms-ben vagy e-mailben értesíti.
    6.9. Személyes átvétel - ilyen megrendelés esetén a megrendelt árut az Eladó az üzletének címén készíti elő (általában 1 munkanapon belül, legkésőbb 2 munkanapon belül, ha az áru nincs raktáron, a Vevőt értesítjük a meghosszabbodott határidőről). A Vevő e-mailben kap egy visszaigazolást, amikor az áru 10 naptári napon belül átvehető.
  7. A TERMÉK KÉZBESÍTÉSE, SZÁLLÍTÁSI ÉS KEZELÉSI KÖLTSÉGEK

     
    7.1 Az Eladó gondoskodik az áru kézbesítéséről a Vevő által - a megrendelésben felkínált lehetőségek közül - kiválasztott szállítási módon:
    a) GLS futár - 1 590 Ft
    b) Packeta/Csomagpont - 1 190 Ft
    Fizetés:
    a) utánvét - 400 Ft
    b) kártyás fizetés - 0 Ft
    c) fizetés átutalási megbízással - 0 Ft
    7.2 A minimum 40 000 Ft értékű rendelések esetén a szállítás ingyenes. Ha a Vevő olyan árut rendel, amely ingyenes szállítási címkével van ellátva, a szállítás ingyenes. A kosár ezekben az esetekben nem számít fel automatikusan szállítási díjat.
    7.3 Szállítás ideje - fuvarozó cégtől a Vevőig (azaz attól az időponttól kezdve, amikor a szállítmány a fuvarozó cég kezébe kerül):
    a) GLS futárszolgálat: a küldeményt általában 1-2 munkanapon kézbesítik (a kézbesítés határideje esetenként meghosszabbodhat, abban az esetben, ha a fuvarozócég valamilyen oknál fogva nem képes betartani a kijelölt határidőt - pl. műszaki meghibásodás, kapacitáshiány miatt, stb.),
    b) Packeta/Csomagpont - a küldeményt általában 1-2 munkanapon kézbesítik
    7.4 Az átvétel helye a Vevő megrendelése alapján kerül meghatározásra. Az áru kijelölt helyre történő szállítása a szállítás teljesítésének minősül.
    7.5 A termékeket megfelelően csomagolják és biztosítják. A Vevő az áru átvételekor köteles ellenőrizni a szállítmány épségét.
    7.6 Az Eladó az áruval együtt egy számlát (adóigazolást) is átad a Vevőnek, amely egyben szállítólevélként is szolgál.
    7.7 Az Eladó nem vállal felelősséget az áruért, miután azt a Vevő átvette. Az árut attól a pillanattól kezdve tekintik a Vevő által átvettnek, amikor az írásban visszaigazolásra kerül a fuvarozó felé.
    7.8 Az Eladó nem felel (a szállító hibájából történő) a csomag késedelmes kiszállításáért. A fuvarozó által okozott károkért (a szállítmányban) teljes mértékben a fuvarozó vonható felelősségre. Az Eladó ilyen esetekben a Vevőnek új terméket biztosít, az Eladó pedig a fuvarozóval rendezi a problémát. A Vevő azonban köteles a kézbesítő futártól vagy a csomagkiadótól kérni a sérült csomag dokumentálását, mielőtt az átadásra sor kerülne - e nélkül az igazolás nélkül a csomagot utólag nem lehet reklamálni, lásd az ÁSZF 6.6. és 6.7. pontját.
    A 7.9 Minden szállítási mód esetében a megadott e-mail cím és a telefonszám kapcsolattartási adatként szolgál, melyek az értesítések és a kézbesítéssel kapcsolatos kapcsolatfelvétel céljából szükséges adatnak számítanak.
    7.10 A Packeta fuvarozó cég és az úgynevezett Z-boxok egyikének kiválasztása esetén elengedhetetlen, hogy okostelefonja a következőkkel rendelkezzen: Packeta alkalmazás, bluetooth funkció.

  8. MEGRENDELÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS (14 NAPOS TERMÉKVISSZAKÜLDÉS)

    8.1 A törvény értelmében a Vevőnek joga van indoklás nélkül elállni a teljesített megrendeléstől, legkésőbb az áru átvételétől számított 14 napon belül.

    8.2 A termék abban az esetben küldhető vissza, amennyiben:

    a) alkalmas a viszonteladásra, tehát: sértetlen, nem használt, nincs kimosva (a terméket csak felpróbálni lehet, azaz ellenőrizni, hogy megfelelő-e a méret, olyan körülmények között, ahol az áru nem sérülhet, azaz az otthonában) 

    b) komplett,

    c) a vásárlást igazoló dokumentumot (számlát) is fel tudja mutatni, amennyiben a Vevő nem rendelkezik a számlával, más formában is igazolhatja a vásárlást (pl. rendelési számmal)

    d) megfelelő csomagolásban küldi vissza, ha a Vevő az árut nem megfelelőképpen csomagolja be, és az áru útközben bármilyen módon megsérül, az Eladó nem köteles az áru visszaküldését elfogadni!

    e)  amennyiben a megrendeléshez ajándékot is mellékeltek (valamilyen terméket, amelyet a Vevő a megrendeléssel együtt ingyenesen kapott - a számlán is szerepel), a megrendelés visszaküldésekor a Vevőnek ezt a terméket (azaz a teljes megrendelést) is vissza kell küldenie.

    8.3 Visszaküldési folyamat:

    a) az Eladó javasolja, hogy az áru postai úton történő visszaküldésével kapcsolatban, a Vevő vegye fel a kapcsolatot az Eladóval,
    b) a visszaküldési űrlapot 14 napon belül szükséges kitölteni és elküldeni az Eladó részére (pl. e-mailben vagy a visszaküldendő áruval együtt), a dokumentumot a honlapunkon vagy (Visszaküldés feltételeifolyamata) is megtalálja

    c) az árut a számlával együtt küldje vissza az Eladó részére

    Visszaküldés menete (Magyarországról):

    - Visszaküldés postai úton: az Armyshop, Centrum 8, 01701, Povazska Bystrica, Szlovákia (kérjük, ne felejtse el megadni a +421 918 966 026-os telefonszámot) (kérjük, ne felejtse el megadni a +421 918 966 026-os telefonszámot), ebben az esetben a visszaküldéssel kapcsolatos költségek a Vevőt illetik
    - vagy igénybe veheti a Packeta visszaküldési asszisztens szolgáltatását, amit itt tud megrendelni: https://rinokor.hu/visszakuldesi-asszisztens (ennek díja: 1190 Ft)

    d) megfizetni az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket (postaköltség, esetleges csomagbiztosítás, csomagolás).

    8.4 A Vevő köteles az árut megfelelő módon becsomagolni, amennyiben azt visszaküldi az Eladónak. Az Eladó nem köteles elfogadni a visszaküldést, ha az áru szállítás közben megsérült, mivel a sérült árut nem lehet tovább árusítani, illetve mivel a sérülés nem az Eladó hibájából következett be. Javasoljuk a visszaküldendő csomag bebiztostását (az Eladó nem vállal felelősséget a csomag elvesztéséért vagy szállítás közben keletkezett károkért).

    8.5 A Vevő semmilyen körülmények között nem küldheti el a visszaküldendő árut utánvéttel az Eladó részére. Az ilyen küldeményt az Eladó nem vesz át - visszaküldi a Vevőnek. Az Eladó a pénzt kizárólag a Vevő számlára utalja vissza, amennyiben a Vevő nem rendelkezik számlával, postai utalvány útján.

    8.6 Az ÁSZF 8.1-8.5. pontjaiban foglalt feltételek teljesülését és a visszaküldött áru átvételét követően az Eladó köteles:

    a) visszavenni az árut, ellenőrizni, hogy az eredeti állapotában van és sértetlen,

    b) az áru és az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított legfeljebb 14 napon belül visszatéríteni a Vevőnek az áruért kifizetett teljes összeget (ha a Vevő a megrendelésnek csak egy részét küldi vissza, akkor csak a megrendelés adott részére vonatkozó összeget),

    c) az Eladó köteles a Vevőnek az áru szállítási költségének összegét is visszatéríteni, mégpedig a kínálatból a legolcsóbb szállítási mód költségét, azaz 1 190 Ft - Packeta, csomagpont.

    Amennyiben a Vevő nem a lehető legolcsóbb szállítási módot választotta, akkor a szállításért fizetett összeg és a lehető legolcsóbb szállítási mód közötti árkülönbözetet elveszíti, mivel az Eladó csak a lehető legolcsóbb szállítási mód költségét köteles visszatéríteni, azaz 1 190 Ft - Packeta, csomagpont.

    8.7 Ha a Vevő teljesíti ezeket a feltételeket, az Eladó visszafizeti a Vevőnek (a Vevő számlaszámára vagy bármely más, kölcsönösen elfogadott módon) az adott összeget.

    8.8 Az ÁSZF 8.1-8.6. pontjaiban foglalt feltételek bármelyikének nem teljesítése esetén az Eladó nem fogadja el a teljesített megrendeléstől való elállást, és az árut visszaküldi a Vevőnek.



  9. TERMÉK ÉS MÉRETCSERE

    9.1 A Vevőnek joga van az áru átvételétől számított 14 napon belül kérni az Eladótól az áru cseréjét - más termékre vagy más méretre.

    9.2 A cserére szánt termék csak abban az esetben visszaküldhető, ha:

    a) alkalmas a viszonteladásra, azaz: sértetlen, nem volt viselve (nem láthatók a viselés jelei), nincs kimosva (az árut csak felpróbálni lehet, azaz ellenőrizni, hogy a méret megfelelő-e olyan körülmények között, ahol az áru nem sérülhet meg, azaz otthon).

    b) komplett,

    c) a vásárlást igazoló bizonylat (számla) elküldésre került az Eladó részére, amennyiben a Vevő rendelkezik ilyennel,

    d) a visszaküldésre szánt termék megfelelő csomagolással rendelkezik, ha a Vevő rosszul csomagolt árut küld az Eladónak, és az áru útközben bármilyen módon megsérül, az Eladó nem köteles elfogadni a cserét.

    9.3 Ha a Vevő úgy dönt, hogy ezen ÁSZF 9.1. pontja alapján kéri az Eladótól a termékcserét, az eljárás a következő:

    a) javasoljuk, hogy az árucserével kapcsolatban e-mailben vegye fel a kapcsolatot az Eladóval,

    b) javasoljuk, hogy töltse ki a honlapunkon (Visszaküldés feltételeifolyamata) található formanyomtatványt, amelyet az áruval és a számlával együtt küldjön el az Eladó részére,

    c) az árut a számlával együtt küldje el az Eladó részére (ARMYSHOP, Centrum 8, 01701, Považská Bystrica, Szlovákia)

    vagy igénybe veheti a Packeta visszaküldési asszisztens szolgáltatását: https://rinokor.hu/visszakuldesi-asszisztens (ennek díja: 1 190Ft)

    d) az áru visszaküldésével kapcsolatos költségeket (pl. szállítási költség) a Vevőt terheli.

    9.4 A Vevő köteles az árut megfelelő módon becsomagolni, amennyiben azt visszaküldi az eladónak. Az Eladó nem köteles elfogadni a visszaküldést, ha az áru szállítás közben megsérült, mivel a sérült árut nem lehet tovább árusítani, illetve mivel a sérülés nem az Eladó hibájából következett be. Javasoljuk, hogy az árut ajánlott küldeményként és biztosítottan küldje vissza az Eladó részére (az Eladó nem vállal felelősséget a csomag elvesztéséért vagy szállítás közben keletkezett károkért).

    9.5 A Vevő semmilyen körülmények között nem küldheti el a visszaküldendő árut utánvéttel az Eladó részére. Az ilyen küldeményt az Eladó nem vesz át - visszaküldi a Vevő részére.

    9.6 Az ÁSZF 9.1-9.5. pontjaiban foglalt feltételek teljesülését és a visszaküldött áru átvételét követően az Eladó köteles:

    a) visszavenni az árut, ellenőrizni, hogy az eredeti állapotában van és sértetlen,

    b) legkésőbb az áru átvételét követő 14 napon belül elküldeni a terméket a vevő részére:

    • a Vevő által igényelt terméket - más méretben,
    • a Vevő által igényelt egyéb/más árut:

    - a termék azonos értékű: a Vevő nem fizet többletárat,
    - az áru alacsonyabb értékű, mint a Vevő által csere céljából visszaküldött áru: az Eladó jóváírást és új számlát állít ki a Vevőnek, az árkülönbözetet a Vevő számlájára/postai utalvány útján (több időt vesz igénybe) fizeti vissza,

    - az áru magasabb értékű, mint a Vevő által csere céljából visszaküldött áru: az Eladó az eredeti számláról jóváírást és új számlát állít ki a Vevőnek az új áruról, a Vevő az eredeti és az új áru közötti árkülönbözetet, közösen megállapított módon, (utánvétel vagy előlegfizetés) fizeti ki.

    9.7 Az ÁSZF 9.1-9.5. pontjai szerinti feltételek bármelyikének nem teljesülése esetén az Eladó nem fogadja el az áru cseréjét - az árut a Vevő költségére visszaküldi.


  10. SZAVATOSSÁG

    10.1. Az Eladó felel az áru esetleges minőségi hibáiért, a Vevő köteles haladéktalanul reklamációt benyújtani az Eladó részére, az érvényes reklamációs eljárásnak megfelelően.
    a) Az Eladó felel azokért a minőségi hibákért, amelyek felfedezhetők az áru átvételekor - a Vevő által. Alacsonyabb áron értékesített áru esetén az Eladó nem felel azokért a minőségi hibákért, amelyek miatt az érintett termék ára csökkentésre került. A jótállás nem vonatkozik azokra a minőségi hibákra, amelyekről az Eladó a szerződés megkötésekor tájékoztatta a Vevőt, vagy amelyekről, a fogyasztói szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve, a Vevőnek tudnia kellet.
    b) Hacsak az áru nem romlandó vagy használt, az Eladó felel azokért a minőségi hibákért, amelyek az áru átvétele után, a jótállási időn belül jelentkeznek (szavatosság).
    10.2. A panaszok kezelésére az alábbi, az Eladó honlapján www.rinokor.hu, az ÁSZF-ben közzétett, reklamációs eljárás vonatkozik. Az Eladó részére történő megrendelés elküldése előtti jelölőnégyzet kipipálásával a Vevő megerősíti, hogy a reklamációs eljárást elolvasta, és azzal teljes egészében egyetért, és egyúttal megerősíti, hogy megfelelően tájékoztatták a feltételekről és a reklamáció módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó adatokat, valamint a szavatossági javítások teljesítéséről.
    10.3. A reklamációs eljárás azokra az árukra vonatkozik, amelyeket a Vevő az Eladó e-kereskedelem formájában vásárolt az Eladó e-kereskedelmi honlapján.
    10.4. A jelen reklamációs eljárás minden kereskedelmi ügyre érvényes, kivéve, ha szerződésben más szavatossági feltételek kerültek kikötésre. A reklamációk kezelésére az adott árura vonatkozó jótállási feltételek, a Kereskedelmi törvénykönyv, a Polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, valamint a külön jogszabályok és a fogyasztóvédelmi törvények az irányadóak. A jótállás kiterjed a hibás árura vagy az adásvételi szerződés egyéb megszegésére, pl. a tévedésből küldött, a Vevő által megrendelt árutól való eltérés esetén.
    10.5. A jótállási idő alatt a Vevőnek joga van az Eladónál reklamációt benyújtani, ha az áru olyan hibával rendelkezik, amelyért a gyártó, a beszállító vagy a kereskedő felelős, amelyre jótállás vonatkozik, és amelyet az Eladótól vásárolt, feltéve, hogy a Vevő igazolni tudja, hogy az árut az Eladótól vásárolta és a jótállási időn belül van (pl. adóigazolással/számlával).
    10.6.
    a) A használt árukra vonatkozó jótállási idő 1 év, amely a Vevő által történő átvétel időpontjától veszi kezdetét. Az új, nem használt áruk jótállási ideje 2 év (kivéve, ha másképp van meghatározva, pl. egy adott termékre vonatkozó hosszabb jótállási idő).
    b) Ha a termékre a törvényes 2 évnél hosszabb jótállás vonatkozik, a meghosszabbított jótállás igénybevételéhez be kell mutatni a jótállási jegyet az áru gyártási számával együtt. c) Ha a terméken, annak csomagolásán vagy használati utasításában más jogszabályoknak megfelelő használati idő vagy fogyasztói jótállás van feltüntetve, a jótállási idő ennek lejártával megszűnik.
    d) A hibás árukat és a hibás árukkal kapcsolatos igényeket a jótállási időszak lejárta előtt kell benyújtani. A jótállási időszak lejártával a reklamációra való jogosultság megszűnik.
    10.7. A garancia nem terjed ki a terméknek (vagy annak részeinek) a használatból adódó normál elhasználódására. A termék rövidebb élettartama ezért nem tekinthető minőségi kifogásnak/hibának. A termék élettartama és a jótállási idő különböző fogalmak. A jogszabályban meghatározott jótállási idő nem tévesztendő össze a termék élettartamával, azaz azzal az időtartammal, amely alatt az áru megfelelő használat és karbantartás mellett - tekintettel a termék jellemzőire, rendeltetésére és a használat intenzitásának változásaira - eláll.

    10.8. A Vevő jogosult az áru átvételekor megvizsgálni a termék állapotát. Ha a Vevő ezt elmulasztja, az Eladó csak abban az esetben felel az áru ilyen vizsgálat során megállapított hibáiért, ha bebizonyosodik, hogy az áru már az átvétel időpontjában is hibás volt.
    10.9. A jótállási idő alatt a Vevőnek joga van a hiba díjmentes eltávolítására az áru bemutatása ellenében, beleértve a tartozékokat, a dokumentációt, a kereskedő utasítását, valamint annak igazolását, hogy az árut az Eladótól vásárolta és a jótállási időn belül van (pl. adóigazolás/számla).
    10.10. A Vevő csak akkor érvényesítheti reklamációs igényét, ha a minőségi hibát a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb a jótállási idő lejártáig az Eladónál kifogásolta.
    10.11. Amennyiben az áru hibás, a Vevőnek joga van reklamációt benyújtani az Eladó felé - az alábbiak szerint:

    - az árut, beleértve a tartozékokat is, az Armyshop, Centrum 8, 01701, Povazska Bystrica, Szlovákia címre juttatja el
    - vagy igénybe veheti a Packeta visszaküldési asszisztens szolgáltatását (ennek díja: 1190 Ft.): https://rinokor.hu/visszakuldesi-asszisztens
    Mindkét esetben, ha a reklamáció elfogadásra kerül, a visszaküldési költség visszatérítésre kerül. 
    kitölti a reklamációs űrlapot, és azt az áruval együtt átadja az Eladónak: Reklamáciákezelés folyamata

    A Vevő köteles a nyomtatványon feltüntetni az áru hibájának jellegét és mértékét, valamint a hiba felfedezésének időpontját. A Vevőnek joga van arra is, hogy az áru gyártója által a jótállási javítás elvégzésére felhatalmazott személynél (a továbbiakban: kijelölt személy) nyújtsa be reklamációját. A kijelölt személyek listáját a jótállási jegy tartalmazza, amennyiben az áru rendelkezik jótállási jeggyel (abban az esetben, ha a termék nem rendelkezik ilyennel, akkor a(z) adóigazolvány/számla felmutatása szükséges).

    10.12 Reklamáció benyújtása
    a) Tisztítsa meg a terméket az alapvető higiéniai szabályok betartása érdekében. Ha a terméket sárosan, vagy más módon szennyezett állapotban küldi el, és emiatt nem felel meg az alapvető higiéniai szabályoknak, akkor a termék visszaküldésre, a reklamációs igény pedig elutasításra kerül.
    b) Gondosan csomagolja be az árut, hogy elkerülje a szállítás során keletkező sérüléseket. A legbiztonságosabb csomagolás általában a termék eredeti csomagolása, amelyet közvetlenül a termék védelmére terveztek (a termék védve marad a szállítás során).
    c) A termék visszaküldésénél kérjük, kövesse a szállító cég által megadott csomagolási utasításokat, a csomagot érdemes “Törékeny” küldeményként/csomagbiztosítással szállítani.
    d) A terméket hiánytalanul kell elküldeni, a csomagolásban szereplő összes tartozékkal együtt.
    e) Annak érdekében, hogy az Eladó be tudja azonosítani, hogy kitől érkezett a küldemény, a csomagba tegye bele az érintett terméket és a kitöltött kísérőlevelet, amelyben leírja az áru hibáját és a rendelés/kiállított számla számát. Ehhez használhatja a reklamáció benyújtására szolgáló űrlapot, amely itt található: Reklamáciákezelés folyamata
    f) Javasoljuk, hogy az árut biztosított küldeményként küldje vissza az Eladó részére (arra az esetre, ha az elveszne vagy megsérülne a szállítás során).

    g) A Vevő semmilyen körülmények között nem küldheti el a visszaküldendő árut utánvéttel az Eladó részére. Az ilyen küldeményt az Eladó nem vesz át - visszaküldi a Vevőnek.
    10.13. Az adott termékre vonatkozó panaszkezelési eljárás azon a napon veszi kezdetét, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül:
    a) a Vevő által kitöltött panaszbejelentő űrlap kézbesítésre kerül az Eladó részére,
    b) a reklamált áru - beleértve a tartozékokat is - átadása kerül az Eladó részére.

    A panaszkezelési eljárás kezdete egyben a reklamáció időpontja is. A reklamációra szánt terméket az Eladó székhelyére kell eljuttatni. Amennyiben a Vevő az árut futárral küldi el az Eladónak, a kézbesítés időpontja az a nap, amikor a futár az árut átadja az Eladó részére.

    A fenti ajánlások nem zárják ki, hogy a Vevő bármilyen más jogszerű módon igényt nyújtson be a reklamációra.

    10.14.
    a) Az Eladó köteles a reklamációt bármely olyan telephelyén fogadni, amely alkalmas a reklamáció befogadására, azaz a székhelyén vagy egy kijelölt személynél.
    b)  A jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti reklamációk fogadására kijelölt helyen az Eladó köteles biztosítani a reklamációk kezelésére jogosult személy jelenlétét.
    10.15. Ha az Eladó felelős az eladott termék minőségi hibájáért, a Vevőnek a Polgári Törvénykönyv alapján joga van a hiba elhárítására javítás vagy csere útján, a vételárból méltányos árengedményre vagy a fogyasztói szerződéstől való elállásra.
    10.16. Az Eladó vagy a kijelölt személy köteles a Vevőnek az árura vonatkozó reklamációs igényt vagy a Vevő által jelzett hibát a bejelentés után azonnal írásban visszaigazolni, az Eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mailben vagy levélben.
    10.17. Az Eladó a panasz befogadásáról szóló visszaigazolásban meg kell adnia egy határidőt, amelyen belül a hiba kijavításra kerül. A hiba elhárításának határideje nem haladhatja meg a hiba bejelentésétól/befogadásától számított 30 napot, kivéve, ha az Eladón kívül álló, objektív, okok miatt a folyamat hosszabb időt igényel.
    10.18. A Vevőnek joga van kiválasztani, hogy a hibát a termék kicserélésével vagy javításával hárítja el. A Vevő nem választhat olyan hibaelhárítási módszert, amely nem lehetséges, vagy amely a hiba kijavításának más módjához képest aránytalan költségekkel járna a kereskedő számára, figyelembe véve az összes körülményt, különösen a termék értékét, amellyel a hiba nélkül rendelkezett volna, a termék hibájának súlyosságát és azt, hogy a hiba elhárításának más módja jelentős nehézségeket okozott volna-e a Vevőnek.
    10.19. Az Eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges, vagy minden körülményt figyelembe véve aránytalan költségekkel járna.
    10.20. Az Eladó a hiba jelzését követő, méltányos időn belül, saját költségén és a Vevőnek okozott jelentős nehézségek nélkül, ingyenesen kijavítja vagy kicseréli a terméket, figyelembe véve a termék jellegét és azt a célt, amelyre a Vevő a terméket igényelte. Javítás vagy csere céljából a Vevő köteles a terméket az Eladónak átadni vagy rendelkezésére bocsátani. A szállítás költségeit az Eladót terheli.
    10.21 Az ingyenes garanciális javításhoz való jog megszűnik:

    a) a jótállási jegy, adóigazolás vagy egyéb vásárlást igazoló bizonylat bemutatásának elmulasztása, vagy az áru csomagolásában vagy dokumentációjában szereplő teljes tartozék bemutatásának elmulasztása esetén,
    b) az áru jótállási idejének lejártával,
    c) abban az esetben, ha a Vevő által okozott mechanikai sérülés keletkezik a terméken,
    d) az áruk olyan körülmények között történő használata, amelyek a páratartalom, a kémiai és mechanikai hatások tekintetében nem felelnek meg az áru természetes környezetének,
    e) az áru nem megfelelő kezelése vagy elhanyagolása,
    f) az áru túlzott terhelése vagy a használati utasításban meghatározott feltételekkel ellentétes használata miatti károsodás,
    g) elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események által okozott károk,
    h) az áru véletlen károsodás és véletlen sérülés miatti károsodása,
    ch) szakszerűtlen beavatkozás, szállítás során keletkezett kár, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb természeti csapás által okozott kár,
    i) az árun illetéktelen személy által végzett beavatkozás, például a Vevő vagy illetéktelen szerelő által végzett javítási kísérletek
    j) az áru további használata a hiba jelentkezését követően, amelynek során a Vevő kiterjeszti/tovább súlyosbítja a kárt, és megakadályozza az Eladót abban, hogy a hiba eredményes kijavításában

    10.22. Az Eladó a kijavított terméket vagy a csereárut a saját költségén ugyanolyan vagy hasonló módon juttatja el a Vevőnek, mint ahogyan a Vevő a hibás terméket átadta neki, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a Vevő nem veszi át a terméket attól a naptól számított hat hónapon belül, amikor esedékes volt az átvétel időpontja, az Eladónak jogában áll eladni a szóban forgó terméket. Ha a termék nagyobb értékű (100 euró - vagy annál nagyobb értékkel bír), az Eladó köteles a Vevőt előzetesen értesíteni a tervezett eladásról, és elfogadható póthatáridőt biztosítani a termék átvételére. Az Eladó az eladást követően haladéktalanul megtéríti a Vevőnek a termék eladásából származó bevételt a termék tárolásával és értékesítésével kapcsolatban felmerült indokolt költségek levonása után, ha a Vevő a bevételből való részesedésre vonatkozó jogát az Eladó által a termék tervezett eladásáról szóló értesítésben meghatározott ésszerű határidőn belül érvényesíti. A kereskedő saját költségén megsemmisítheti a terméket, ha azt nem sikerült értékesítenie, vagy ha az értékesítésből várhatóan befolyó bevétel nem lesz elegendő sem a kereskedőnek a termék megőrzésével kapcsolatban felmerült indokolt költségeinek fedezésében, sem azoknak a költségeknek a fedezésére, amelyek a kereskedőnek a termék értékesítése során szükségszerűen felmerültek volna.
    10.23. Amennyiben az árut új árura cserélik, a Vevő ezt követően egy dokumentumot kap, amelyen feltüntetésre kerül a szóban forgó csereáru, minden további igényt az eredeti szállítólevél és a reklamációs dokumentum alapján kell benyújtani. Az áru új árura történő kicserélése esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdve újra számolódik - ez kizárólag az új árura vonatkozik.
    10.24. A hibának a termék kicserélésével történő elhárítása esetén a kereskedő nem jogosult a termék szokásos elhasználódása által okozott kár megtérítésére, illetve a termék kicserélése előtti szokásos használatáért járó kártérítésre.
    10.25. Abban az esetben, ha a kereskedő a reklamációs eljárást megszünteti, mint a reklamáció indokolt elutasítását, de a termék hibája objektíve fennáll, és az nem került megszüntetésre, a Vevő bírósági úton élhet az áru hibájának megszüntetésére vonatkozó jogával.
    10.26. Ha a Vevő nem volt elégedett a kereskedő által nyújtott panaszkezeléssel, illetve ha ezt követően a Vevő egy újabb kérelemmel fordult a kereskedőhöz (a panasz elhárítása érdekében), és nem volt elégedett azzal, ahogyan a kereskedő a panaszát kezelte, vagy ha a Vevő úgy véli, hogy a kereskedő megsértette a jogait, a Vevőnek joga van jogorvoslati kérelemmel fordulni a kereskedőhöz. Ha a kereskedő elutasítja a kérelmet, vagy a kérelem elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a Vevőnek joga van alternatív vitarendezési kérelmet benyújtani egy alternatív vitarendezési testülethez. A szervezetek itt találhatók: http://www.mhsr.sk, további információk a jelen ÁSZF 12. pontjában. A Vevő jogosult megválasztani azt az alternatív vitarendezési testületet, amelyhez fordul
    10.27. A Vevőnek joga van a vételárból ésszerű kedvezményre, vagy további ésszerű határidő megadása nélkül is elállhat a fogyasztói szerződéstől abban az esetben, ha:
    a) a kereskedő nem javította ki vagy cserélte ki a terméket,
    b) a kereskedő a Polgári Törvénykönyvével való összhangban nem javította ki és nem cserélte ki a terméket,
    c) a kereskedő megtagadta a hiba kijavítását azzal az indokkal, hogy sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, vagy az aránytalan költségekkel járna, figyelembe véve az összes körülményt, különösen azt az értéket, amellyel a termék a minőségi kifogás hiányában rendelkezett volna, a minőségi hiba súlyosságát és azt, hogy az egyéb javítás jelentős nehézségeket okozott volna-e a Vevőnek,
    d) a termék a javítás vagy csere ellenére is ugyanolyan hibával rendelkezik,
    e) a hiba olyan mértékű, hogy az a vételár azonnali csökkentését vagy a fogyasztói szerződéstől való elállást indokolja
    f) a kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből egyértelműen kitűnik, hogy nem tudja a hibát ésszerű időn belül vagy a Vevőnek okozott súlyos kényelmetlenségek okozása nélkül kijavítani.
    10.28. Annak megítélésekor, hogy a Vevőnek a 10.27 d) és e) pontok alapján joga van-e a vételárból való engedményre vagy a fogyasztói szerződéstől való elállásra, figyelembe kell venni minden körülményt, különösen a termék típusát és értékét, a hiba jellegét és súlyosságát, valamint azt, hogy a Vevő képes-e objektív módon megbízni a kereskedőben, arra való tekintettel, hogy a kereskedő képes a hibát elhárítani.
    10.29. A vételárból adott árengedménynek arányosnak kell lennie az eladott tétel értéke és az áru értéke közötti árkülönbözettel, amellyel a tétel abban az esetben rendelkezne, amennyiben az állapota hibátlan.
    10.30. A Vevő nem állhat el a fogyasztói szerződéstől, amennyiben a Vevő is hozzájárult a minőségi hiba keletkezéséhez, vagy ha a hiba elhanyagolható mértékű. A kereskedőt terheli annak bebizonyítása, hogy a Vevő valóban hozzájárult a hiba keletkezéséhez, illetve hogy a hiba elhanyagolható mértékű.
    10.31. Ha a szerződés egynél több tétel megvásárlására vonatkozik, a Vevő csak a hibás tétel tekintetében állhat el a szerződéstől. A többi tétel tekintetében csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el tőle, hogy a többi tétel megtartásához a hibás tétel hiányában is érdeke fűződik.
    10.32. A szerződéstől való elállást követően a kereskedő legkésőbb a termék visszaküldésétől számított 14 napon belül visszafizeti a Vevőnek a vételárat.
    10.33. A kereskedő ugyanolyan módon téríti vissza a Vevőnek a vételárat, vagy a vételárból egyeztetett engedmény összegét, mint amilyet a Vevő a vételár kifizetésekor alkalmazott, kivéve, ha a Vevő kifejezetten más fizetési módban állapodik meg. A fizetéssel kapcsolatos valamennyi költség a kereskedőt terheli.
    10.34 Az Eladó felelősségvállalása a termékek vagy nyújtott szolgáltatások esetleges hibáiért:
    a) A Polgári Törvénykönyv értelmében
    (1) Amennyiben a hiba javítható, a vevőnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelő módon történő kijavítására. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.
    (2) A vevő a hiba elhárítása helyett követelheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, az érintett darab cseréjét, ha ez az Eladó részéről nem jár (a termék árához vagy a hiba súlyosságához képest) aránytalan költségekkel.
    (3) Az Eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett bármikor kicserélheti egy hibátlan termékre, ha ez nem okoz jelentős nehézséget/hátrányt a vevőnek.

    (1) Amennyiben olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet elhárítani, illetve amely megakadályozza, hogy a terméket úgy lehessen használni akár egy hibátlan terméket, a vevőnek joga van a termék cseréjére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha a hiba orvosolható, de a minőségi hiba elhárítását követően a javítás után a hiba újból vagy nagyobb mértékben jelentkezik, emiatt a vevő nem tudja megfelelően használni az adott terméket.
    (2) Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő jogosult a termék árából való méltányos árengedményre

  11. KUPONKÓD

    11.1 Amennyiben Ön egy kuponkódot kapott tőlünk, akár egy kampány keretein belül, akár a hírlevelünkre való feliratkozás után (első vásárlásra), akár kompenzációként, a kód beváltásának menete nagyon egyszerű:
    1. első lépés: tegye a kívánt terméket a kosárba
    2. következő lépés: a “Kuponkód” mezőbe írja be pontosan a kódot
    3. utolsó lépés: a kosárban automatikusan érvényesítésre/levonásra kerül a kedvezmény a rendszer által
    11. 2. A KEDVEZMÉNY FELTÉTELEI
    • kizárólag a webáruházban történő vásárláskor használható fel, a boltunkban nem érvényes
    • a kuponok nem vonhatók össze: ezért egy rendelésen belül több kedvezménykód nem használható fel
    • a kupon nem vonatkozik a már kedvezményes árukra (a kedvezményes termékek egyértelműen fel vannak tüntetve a webáruházban)
    • a kód egyszer használható fel, kivéve, ha nincs másképp feltüntetve
    • a kuponkód érvényessége a kód kiküldésénél kerül feltüntetésre
    • amennyiben fel van tüntetve, hogy a kód csak a kiválasztott termékekre érvényes, akkor a kedvezmény csak ezen termékekre vonatkozik (ha nincs feltüntetve, akkor az összes, nem kedvezményes, árura vonatkozik)
    • a kuponkód a következő formákban biztosíthat kedvezményt (a kedvezmény formája a kód kiküdésénél kerül feltüntetésre)
      • % kedvezmény
      • fix értékű kedvezmény Ft.
      • ingyenes szállítás
    • Amennyiben olyan terméket küld vissza, amelyre a rendelés során felhasználásra került egy kuponkód: a jóváíró számlán (visszaküldési bizonylaton) a visszaküldött árura vonatkozó kuponkód adott része (összege) is törlésre kerül (azaz levonásra kerül a visszaküldött áru összegéből). Önnek tehát pontosan a termékért ténylegesen kifizetett összeget térítjük vissza.

  12. ALTERNATÍV VITARENDEZÉS

    12.1 A vevőnek joga van jogorvoslatot kérni az Eladótól, ha a vevő úgy érzi, hogy az Eladó megsértette a Vevő jogait, vagy nem sikerült a Vevő megelégedésére megoldania a panaszát. Amennyiben az Eladó a Vevő jogainak megsértése tett jogorvoslati kérelmét elutasította, vagy 30 napnál hosszabb ideig nem válaszolt a kérelmére, a Vevő az alternatív vitarendezésről szóló törvény alapján javaslatot tehet az alternatív vitarendezési szervezeteknél (továbbiakban: AVR szervezet) alternatív vitarendezés kezdeményezésére. A törvény az AVR-szervezetek hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. A Vevőnek joga van választani az AVR-szervezetek közül. A Vevő a törvény által meghatározott módon nyújthat be javaslatot.

    12.2 Az alternatív vitarendezési szervezetek listája megtalálható a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján - http://www.mhsr.sk/. A honlapon a Vevők számára az alternatív vitarendezéssel kapcsolatos egyéb fontos információk is megtalálhatók.
    12.3 Távollevők között kötött szerződés vagy az Eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás esetén a Vevőnek joga van arra, hogy jogorvoslati kérelemmel forduljon az Eladóhoz (e-mailben a info@rinokor.hu címen), amennyiben nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait.

    Amennyiben az Eladó nem a vevő elvárásainak megfelelően válaszolt, vagy a megkeresés elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, akkor a  Vevőnek joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló indítványt benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: AVR szervezet). A törvény alapján az AVR-szervezetek hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. A Vevő a törvényben meghatározott módon nyújthat be javaslatot.

    A Vevő az OVR alternatív vitarendezési platformon keresztül is benyújthatja javaslatát, amelyet a következő honlapon lehet eléreni: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    12.4 A Vevőnek az indítvány benyújtásakor a 391/2015. sz. törvény 12. §-a (SK) szerint kell eljárnia a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezéséről szóló rendeletnek megfelelően. Kizárólag az Eladó és a Vevő közötti szerződésből eredő, valamint az e szerződéssel kapcsolatos viták rendezhetők alternatív vitarendezéssel, kivéve a 391/2015 sz. törvény 1. § (4) bekezdése (SK) szerinti vitákat, és az olyan viták, amelyek értéke nem haladja meg a 20 eurót. 

    Az AVR kezdeményezésére irányuló kérelmet a fent említett törvény 3. szakasza (SK) szerinti AVR-szervezethez kell benyújtani a kijelölt platformon vagy az erre kijelölt formanyomtatvány segítségével, amelynek mintája a törvény 1. mellékletét képezi. Az AVR-szervezet az AVR kezdeményezéséért a Vevőtől maximum 2000 Ft (beleértve az ÁFA-t is) összegű díj befizetését kérheti. Ha több AVR-szervezet is illetékes az AVR-ben, a Vevőnek jogában áll kiválasztani, hogy melyikhez nyújtja be a javaslatát. Az alternatív vitarendezés mellett a Vevőnek jogában áll az ügyben és a joghatóság helye szerint illetékes általános vagy választottbírósághoz fordulni.

  13. ZÁRÓ INFORMÁCIÓK

    13.1 Felügyeleti hatóság: Trencséni Járási Felügyelőség, 911 01 Trencsén, Hurbanova 59, Felügyeleti Osztály, tel. 032/6400 109, fax 032/6400 108, www.soi.sk
    13.2 A jelen feltételekre és a jelen feltételek alapján megkötött valamennyi adásvételi szerződésre a Szlovák Köztársaságban hatályos jogszabályok vonatkoznak.
    13.3 Az Eladó fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására.
    13.4 A jelen feltételekben nem szabályozott jogviszonyokra a Polgári Törvénykönyv rendelkezései vonatkoznak a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvények. Az Európai Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint az általános adatvédelmi rendelet, valamint a személyes adatok védelméről szóló törvény.
    13.5 A Vevő a jelölőnégyzet kipipálásával megerősíti, hogy elolvasta a jelen Általános Szerződési Feltételeket, és teljes egészében egyetért velük.

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

Visszaküldés feltételeifolyamata

Reklamáciákezelés folyamata

Ezek a szerződési feltételek 2024.7.1-től érvényesek.

Az Eladó fenntartja a jogot a jelen feltételek módosítására/frissítésére.

6% kedvezmény az első vásárlásra

Elsőként értesülhet minden aktualitásunkról, hírünkről és akciónkról